Archiv

Letní škola badatelské výuky se v roce 2024 zaměří na téma trvání a změny od pravěku do současnosti

Ve dnech 22. a 23. srpna se v Centru současného umění DOX koná Letní škola badatelské výuky pro učitele a učitelky dějepisu a společenských věd. Kurz, který pořádá výzkumná skupina pro digitální didaktiku při FF UK, nabídne workshopy, přednášky a prostory pro sdílení zkušeností zaměřené na to, jak ve školním prostředí pracovat s rozmanitými podobami historických změn.

Foto: Martin Hundák

Proč a jak učit filosofii na středních školách?

Antologie Proč a jak učit filosofii na středních školách?, která do českého prostředí uvádí texty ze současné německé didaktiky filosofie, je určena především středoškolským učitelům, studentům a didaktikům filosofie či společenskovědního základu. Autorka v první části úvodní studie uvádí argumenty pro takové pojetí středoškolské výuky filosofie, jež se soustředí na rozvíjení samostatného myšlení studentů, a rozpracovává pro tento účel filosofické kompetence. Ve […]