Obsah opatření:
I. Harmonogram přijímacího řízení 2011/12 – základní termíny
II. Organizace přijímacího řízení
III. Obsahová příprava písemného kola přijímací zkoušky
III. Obsahová příprava písemného kola přijímací zkoušky
IV. Obecná pravidla pro vykonání písemné části přijímací zkoušky
-
Harmonogram přijímacího řízení 2011/12 – základní termíny
-
Do 2. 5. – Referát přijímacího řízení (dále RPŘ) zajistí odeslání pozvánek k přijímacím zkouškám.
-
Do 6. 5. – vedoucí základních součástí sdělí RPŘ seznam členů pedagogického dozoru pro prezenci a realizaci písemných zkoušek e-mailem na adresu: prijimacky@ff.cuni.cz
-
Do 13. 5. – garanti přijímacích zkoušek pro jednotlivé obory odevzdají na RPŘ zadání testů k namnožení.
-
24. 5. – garanti přijímacích zkoušek, kteří zajišťují samostatnou kompletaci materiálů k písemné zkoušce, vyzvednou na RPŘ požadované množství testů, obálek, barevných papírů.
-
Pokud je kompletace materiálů k písemné části přijímací zkoušky zajišťována RPŘ, materiály budou vyzvednuty jeden pracovní den před konáním této zkoušky nebo v den konání zkoušky (vždy po dohodě s RPŘ).
-
Do 27. 5. – proběhne na RPŘ příprava prezenčních listin, flashdisků pro zápis výsledků, rozpisu zkoušek a dalších náležitostí dle aktuální potřeby jednotlivých oborů.
-
30. 5. – 3. 6. – uskuteční se první týden přijímacích zkoušek na FF UK.
-
10. 6. – budou zveřejněny výsledky 1. kola přijímacích zkoušek v Informačním systému FF UK a úřední desce RPŘ (v odpoledních hodinách).
-
13. 6. – proběhne výdej protokolů; seznamů uchazečů postupujících do 2. kola a těch, kteří budou vykonávat ústní jednokolovou přijímací zkoušku; zároveň také flashdisků pro zápis výsledků.
-
6. 6. – 12. 6. – bude realizován druhý týden přijímacích zkoušek na FF UK.
-
13. 6. – 17. 6. – uskuteční se třetí týden přijímacích zkoušek na FF UK.
-
Do 20. 6. – vedoucí základních součástí písemně sdělí RPŘ místnost a jména pracovníků zajišťujících nahlížení uchazečů v obou stanovených termínech v souladu s Opatřením děkana č.9/2011.
-
24. 6. – RPŘ sdělí vedoucím základních součástí harmonogram náhradního termínu přijímacích zkoušek.
-
27. 6. – 29. 6. – proběhne náhradní termín přijímacího řízení; výsledky zkoušek musí být odevzdány nejpozději ve středu 4. 7. na RPŘ.
-
Do 4. 7. – vedoucí základních součástí předloží na RPŘ stručné sdělení o průběhu přijímacích zkoušek a návrh bodového zisku k přijetí (v souladu s Podmínkami přijímacího řízení 2011/12).
-
11. 7. – proběhne hlavní přijímací komise (za účasti děkana, proděkanky pro přijímací řízení a referentek z RPŘ).
-
13. 7. – budou zveřejněny celkové výsledky přijímacího řízení v Informačním systému FF UK a na úřední desce RPŘ.
-
22. 8. a 19. 9. proběhne nahlížení uchazečů do materiálů podle Opatření děkana č. 9/2011.
-
15. 8. – 26. 8. – průběžná příprava materiálů pro přezkumné řízení ve spolupráci RPŘ, proděkanky pro přijímací řízení a zástupců jednotlivých oborů.
-
-
Organizace přijímacího řízení
-
Za provedení přijímacího řízení jsou odpovědni:
-
v rámci koncepce přijímacího řízení: proděkanka pro přijímací řízení a další vzdělávání Doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
-
v rámci organizační a administrativní činnosti – Referát přijímacího řízení: Dana Budková a Simona Zvelebilová
-
v rámci technické podpory – LVT: vedoucí nebo jím pověřený pracovník
-
v rámci základních součástí: jejich vedoucí a jimi stanovení garanti přijímacího řízení (obsahová příprava přijímacích zkoušek a jejich realizace)
-
-
Pro zdárný průběh přijímacího řízení budou v době konání talentových zkoušek ve dnech 14. 5. a 15. 5. 2011 (vždy od 8,00 do 16,00 hod.); dále od 30.5. do 17. 6. a od 27. 6. do 29. 6. (vždy od 7,00 do 19,00 hod. přítomni správce sítě a vedoucí správy budov nebo jimi pověření zástupci.
-
Všichni členové zkušebních komisí a pedagogického dozoru (včetně pracovníků provádějících prezenci) jsou odpovědni za korektní jednání s uchazeči. Nejsou oprávněni podávat informace o výsledcích zkoušek ani zaujímat stanoviska k průběhu zkoušky a úrovni zkoušeného nad rámec vymezený protokolem o přijímací zkoušce.
-
Autorizované informace o průběhu a obecných pravidlech přijímacího řízení mohou uchazečům podávat pouze proděkanka pro studijní záležitosti a referentky pro přijímací řízení. Podávat informace o průběhu zkoušky na daném studijním oboru (oborech) mohou pouze vedoucí základních pracovišť.
-
Vedoucí základních součástí nebo jejich zástupci budou přítomni na svých pracovištích po celou dobu konání písemných i ústních přijímacích zkoušek v řádném i náhradním termínu na svém oboru, do 4. 7. 2011 předloží kompletní materiály pro jednání hlavní přijímací komise, která bude zasedat 11. 7. 2011, v termínech nahlížení do materiálů uchazečů (22. 8. a 19. 9. 2011) a v době přezkumného řízení (od 15. do 26. 8. 2011). Po celou dobu konání písemných i ústních zkoušek a v době přezkumného řízení bude na fakultě přítomna proděkanka pro přijímací řízení nebo její zástupce a referentka RPŘ.
-
Dovolená nebo pracovní nepřítomnost zainteresovaných pedagogických, vědeckých, administrativních a odborně technických pracovníků se v době konání přijímacího řízení (včetně náhradního termínu) a přezkumného řízení nepřipouští; případné výjimky z vážných doložených důvodů uděluje děkan.
-
-
Obsahová příprava písemného kola přijímací zkoušky
-
Za obsahovou a organizační přípravu jednokolové oborové písemné zkoušky a prvního kola oborové dvoukolové zkoušky přijímacího řízení (dále jen „testů“) jsou odpovědni garanti a vedoucí základních součástí. Organizují nezbytnou činnost autorů testů pro studijní obor nebo obory při přípravě a distribuci testů v dále stanoveném rozsahu. Schvalují definitivní podobu testů, která musí odpovídat strukturou a typem otázek zveřejněným modelovým testům. Za obsahovou a organizační přípravu Testů obecných studijních předpokladů (dále TOSP) jsou odpovědni děkanem jmenovaní pracovníci katedry psychologie FF UK. Množení testů zajistí Referát přijímacího řízení na základě předchozí domluvy s garanty přijímacích zkoušek jednotlivých kateder a ústavů (znění testů k namnožení je třeba dodat na CD či na flashdisku).
-
Garanti jsou odpovědni za včasné a obsahově i formálně správné vyhotovení testů (pro řádný termín ve variantách A – B, které lze vytvořit i jiným pořadí jedné sady otázek, pro náhradní termín v jedné variantě). Součástí těchto testů musí být též určení způsobu hodnocení (bodové hodnocení) a vypracování vzorového správně vyplněného skórovacího listu nebo šablony. Výsledkem hodnocení testu musí být bodová hodnota v celých číslech (desetinná čísla se zaokrouhlují zásadně směrem nahoru, ve prospěch uchazeče). V testech je zejména nutné zamezit uvedení takových otázek, které nejednoznačností zadání připouštějí více správných odpovědí.
-
Uchazeči budou řešit zadané otázky a úkoly do vlastního zadání testu (testovacího sešitu) nebo na zvláštní skórovací list, který se vyhodnotí buď pomocí šablony, nebo strojově. Pokud garant nepřipraví testy v podobě umožňující strojové vyhodnocení, přebírá též odpovědnost za včasné a správné vyhodnocení testů v souladu s harmonogramem přijímacího řízení.
-
Pokud je test vyhodnocován strojově, musí být otázky číslovány od „1“ do maximálně „80“ tak, aby bylo možné odpovědi zaznamenat do jednoho skórovacího listu. Otázky oborového musí mít podobu výběru z maximálně čtyř možných odpovědí.
-
Garanti jsou též odpovědni za dodání znění testů v tištěné podobě (varianty A, B pro řádný termín přijímacího řízení) na Referát přijímacího řízení do 13. 5. 2011 v zapečetěné obálce. Vyhotovené a zkompletované testy si garanti vyzvednou na Referátu přijímacího řízení jeden pracovní den před přijímací zkouškou nebo v den přijímací zkoušky (po dohodě s RPŘ).
-
Další technické podrobnosti týkající se průběhu 1. kola přijímací zkoušky, případně 1. a 2. kola přijímací zkoušky stanoví „Pokyny k přijímacímu řízení“, které vyhotoví RPŘ a rozešle základním součástem nejpozději 10. května 2011.
-
Garanti, autoři testů a další pověření pracovníci jsou odpovědni za utajení testů (při přípravě a distribuci testů i při uložení hotových sad testů). Veškerá data související s přípravou testů je možné předávat pouze osobně; zejména je nepřípustné předávat je prostřednictvím elektronické sítě (e-mail apod.).
-
-
Obecná pravidla pro vykonání písemné části přijímací zkoušky
-
Pedagogický dozor na začátku písemné části přijímací zkoušky jasně stanoví pravidla pro postup vykonání písemné zkoušky.
-
Uchazeč smí otevřít obálku s materiály a zahájit práci až po výslovném pokynu pedagogického dozoru.
-
V průběhu vypracovávání písemné práce uchazeč smí opustit místnost pouze ve výjimečných případech a se souhlasem pedagogického dozoru; v tomto případě pedagogický dozor vyhotoví protokol, který odevzdá spolu s ostatními materiály na referát přijímacího řízení (protokol bude zařazen do osobního spisu uchazeče), po dobu nepřítomnosti uchazeče je rozpracovaná písemná práce uložena u pedagogického dozoru.
-
Uchazeč je povinen odevzdat práci v termínu, který sdělí v úvodu zkoušky pedagogický dozor.
-
V průběhu přijímací zkoušky je nepřípustné:
-
Používat jakékoli psané poznámky a tištěné materiály včetně slovníků a příruček ( výjimku tvoří Bc. obory Filozofie, Estetika a Religionistika, dále NMgr.zajišťované Ústavem translatologie v souladu s Podmínkami přijímacího řízení pro akademický rok 2011/12).
-
Používat jakékoli elektronické přístroje včetně mobilních telefonů (musí být v průběhu zkoušky vypnuty) a jiných komunikačních přístrojů a přenosných počítačů všech typů; výjimkou je použití počítačů uchazečům, kteří mají modifikovanou přijímací zkoušku vzhledem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
-
-
Pokud pedagogický dozor přistihne uchazeče při opisování nebo jiném pokusu o nepřípustné či podvodné jednání, napomene ho a napomenutí vyznačí do písemné práce (skórovacího listu mimo čtecí zónu). Při druhém přistižení uchazeči ukončí písemnou zkoušku, odebere mu materiály a událost zaznamená do předepsaného formuláře (ten bude zařazen do osobního spisu uchazeče).
-
Za provádění této části opatření jsou odpovědni pracovníci, které vedoucí základních součástí pověřili funkcí pedagogických dozorů a vedoucích místností.
-
V Praze dne 13. dubna 2011
doc. PhDr. Michal Stehlík, Ph.D.
děkan