Plán inventarizací na rok 2008 – příloha
Inventarizace je zjišťování skutečného stavu veškerého majetku a závazků a ověřování, zda skutečný stav odpovídá stavu majetku a závazků vedených v účetnictví.
Skutečné stavy majetku a závazků se při inventarizaci zjišťují :
-
fyzickou inventurou u hmotného majetku
-
dokladovou inventurou závazků a pohledávek, popřípadě u ostatních složek majetku,
u nichž nelze provést fyzickou inventuru
Ukládám provedení inventarizací v těchto termínech:
Termín |
||
1. |
Peněžní prostředky v hotovosti (pokladna) a ceniny Další dvě inventury v pokladně provést bez oznámení termínu. Zajistí ÚIK s pověřenou pracovnicí ekonomického oddělení. |
31.03. 30.06. 30.09. 31.12. |
2. |
Operativní evidence majetku – odsouhlasení s účetním stavem |
měsíčně |
Vyhotovení zápisu o odsouhlasení s účetním stavem k 30.9. Zajistí referentka správy majetku (SM) a finanční účetní. |
do 17.10. |
|
3. |
Předložení návrhu na jmenování předsedy a členů dílčích inventarizačních komisí (DIK) děkanovi fakulty. Zajistí vedoucí všech pracovišť. |
do 10.10. |
4. |
Proškolení členů DIK a předání inventurních soupisů Zajistí předseda ÚIK a referentka správy majetku. |
do 31.10. |
5. |
Provedení fyzických inventur, zjištění a vyčíslení inventurních rozdílů, vypracování inventarizačních zápisů a předání inventarizačních soupisů ústřední inventarizační komisi prostřednictvím referentky SM. Zajistí DIK, ÚIK a referentka SM. |
do 28.11. |
6. |
Dokladové inventury (aktiva a pasiva), doložení evidence pohledávek, evidence rezerv a opravných položek Zajistí pracovníci, kteří se v rámci pracovní náplně touto agendou zabývají. |
k 31.12. |
7. |
Stav materiálových zásob k 31.12. – publikace, medaile, event. další Zajistí odpovědní pracovníci a ÚIK. |
do 10.1.09 |
8. |
Vyhodnocení inventarizace
Zajistí DIK, referentka SM, ÚIK, tajemník, finanční účtárna. |
leden 2009 |
V Praze dne 20.2.2008
PhDr. Michal Stehlík, Ph.D.
děkan