Pouze necelá čtvrtina Čechů má digitální dovednosti potřebné pro podnikání nebo rozvoj kariéry. Ty jsou přitom klíčovým faktorem úspěšné digitální transformace Česka a jeho konkurenceschopnosti v rámci Evropy. Google představil dostupné řešení, jímž chce ve spolupráci s partnery oslovit desítky tisíc firem a jednotlivců.
Český Google se v rámci dlouhodobé iniciativy „Pomáháme Česku růst“ letos zaměří na posílení digitálních dovedností. Hlavním pilířem rozsáhlého bezplatného vzdělávacího programu s názvem Digitální garáž je samovzdělávací online platforma digitalnigaraz.cz. Digitální garáž do konce roku navíc nabídne i desítky školení formou přednášek ve spolupráci s partnery. Projekt cílí na všechny studenty nebo podnikatele, kteří mají zájem získat nebo zdokonalit své digitální dovednosti. Google iniciativu doplní specializovanými workshopy pro exportéry a ženy podnikatelky.
Program pořádá český Google ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR, Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) a Vysokou školou ekonomickou v Praze, a pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstva práce a sociálních věcí. Program oficiálně 13. dubna zahájil prezident Googlu pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky, Matt Brittin.
Účastníci se na kurzech online platformy Digitální garáž mohou dozvědět více o tom, jak vytvořit webovou stránku, jak na základy digitálního marketingu přes internetový export až po využívání pokročilejších analytických nástrojů či optimalizaci webové stránky pro vyhledávače.
Kromě online kurzů zájemci na webu Digitální garáže najdou i program školení realizovaných ve spolupráci s partnery. Přihlásit se mohou studenti, podnikatelé i široká veřejnost. K projektu se připojilo 12 českých a moravských univerzit s ekonomickým nebo marketingovým zaměřením a další partneři zaměřující se na vzdělávání menších firem či podnikatelů. Registrovat se je možné na hlavní stránce Digitální garáže v části Semináře.
Studia nových médií FF UK zvou na přednášku Davida Špinara (Head of Perfomance, Google), na níž účastníci získají digitální know-how v oblasti reklamy, SEO, sociálních sítí, webu i webové analytiky. Přednáška se uskuteční v úterý 10. května v místnosti č. 301 hlavní budovy FF UK od 17:30. Účast je podmíněna registrací. |
Lokální vzdělávací program je součástí celoevropského závazku Googlu, v rámci něhož chce vyškolit v digitálních dovednostech 2 miliony Evropanů. Reaguje tím na probíhající digitální transformaci, která v rámci iniciativy Digital Single Market představuje pro evropské země velkou příležitost k ekonomickému růstu. Jednou z překážek je digitální gramotnost, kdy má téměř polovina Evropanů (47 %) nedostatečnou kvalifikaci. Přitom až 90 % pracovních pozic bude určitou úroveň těchto dovedností v blízké budoucnosti vyžadovat a kvůli jejich nedostatečné úrovni může být do roku 2020 až 900 000 pracovních pozic neobsazených. (Zdroj: Evropská komise)
zpracováno podle tiskové zprávy Google: Pomáháme Česku růst z 13. dubna 2016