Část I. – Základní ustanovení
Čl. 1
-
V době od 3. října do 7. října 2011 bude zastaven příjem veškerých požadavků na čerpání finančních prostředků, a to bez výjimky (tyto požadavky nebude přijímat ani podatelna FF). V tomto termínu zajistí ekonomické oddělení zpracování všech do té doby předložených a schválených podkladů, a to jak formou pokladního vyúčtování, tak formou bankovních převodů.
-
Nezbytnou podmínkou pro kompletní zaúčtování je také to, že si všichni nejpozději do 3. října 2011 vypořádají všechny doplatky nebo vratky na základě schválených pokladních vyúčtování v pokladně fakulty.
-
Následně budou zpracovány přehledy o stavu čerpání všech zúčtovacích středisek, které budou příslušným zodpovědným pracovníkům k dispozici od 12. října 2011. Pracovníci odpovědní za čerpání jednotlivých středisek jsou povinni věnovat těmto podkladům náležitou pozornost a předložené údaje důkladně zkontrolovat se svou vlastní evidencí.
-
S případnými nejasnostmi či žádostmi o opravu zaúčtování je nutné se obracet na rozpočtáře (v závislosti na typu zúčtovacího střediska).
Čl. 2
-
Příjem požadavků na zálohové platby bankovním převodem přijímají pan Bc. J. Pelc (tuzemské platby) a pan J. Schumpeter (zahraniční platby) nejpozději do 11. listopadu 2011.
Čl. 3
-
Doklady o pořízení majetku, který podléhá evidenci včetně knih a elektronických informačních zdrojů (dále EIZ), je nutné předložit pracovišti, které zajišťuje tuto evidenci (KMC, LVT a správa majetku) nejpozději do 11. listopadu 2011.
-
Po tomto termínu lze převzít k evidenci pouze po předchozí dohodě s odpovědnými pracovníky na uvedených pracovištích.
-
O evidenci knih je nutné komunikovat s odpovědným katalogizátorem (viz aktualizovaný seznam http://knihovna.ff.cuni.cz/?q=node/191), o evidenci EIZ se správcem EIZ (vizhttp://is.cuni.cz/webapps/whois/osoba/?entId=1006239&lang=cs).
Čl. 4
-
Konečný termín pro příjem všech dokladů i vyúčtování zálohových plateb převodem i v hotovosti je stanoven na 2. prosince 2011.
-
Stejný termín platí i pro předložení požadavků na eventuální převod finančních prostředků do fondu účelově určených prostředků spolu se zdůvodněním a návrhem na způsob a termín vyčerpání v následujícím roce. Veškeré doklady, které budou předkládány po tomto termínu musí být schváleny a podepsány děkanem fakulty (viz článek 7).
-
Stálé provozní zálohy a mimořádné zálohy je třeba vyúčtovat a vrátit do pokladny do 9. prosince 2011.
-
Zálohy na rok 2012 budou vypláceny v lednu 2012.
-
Vyúčtování služebních cest uskutečněných v prosinci 2011 (viz článek 6) musí být předloženo do 5 pracovních dnů po ukončení služební cesty.
-
Znovu upozorňujeme na skutečnost, že doklady, na jejichž základě jsou čerpány dotační prostředky určené na rok 2011, musí být nejen vystaveny v roce 2011, ale také do konce roku 2011 uhrazeny.
-
Připomínáme všem řešitelům, kteří mají ve svém grantovém projektu spoluřešitele, že je nezbytné doložit potvrzením ekonomického útvaru příslušného spolupříjemce, jak byly přidělené prostředky vyčerpány, a to v termínu dle smlouvy (zpravidla do 15. prosince).
Čl. 5
-
Termín pro předkládání návrhů pro výplatu odměn z dohod a odměn interním zaměstnancům za vykonanou práci v roce 2011 ze všech zdrojů (i „balíčky“) je do 25. listopadu 2011.
-
Za práci vykonanou v prosinci 2011 je nutné odevzdat návrhy nejpozději 23. prosince 2011.
Čl. 6
-
Žádosti o pracovní cestu v měsíci prosinci 2011 včetně odůvodnění konání cesty až v závěru roku je nutné předložit děkanovi fakulty ke schválení do 23. září 2011.
Čl. 7
-
Na požadavky na čerpání finančních prostředků podané po stanovených termínech nebude brán zřetel. Výjimky povoluje děkan fakulty.
Čl. 8
-
Termíny pro provedení inventarizace majetku a závazků k okamžiku sestavení účetní závěrky a harmonogram roční účetní závěrky budou předmětem samostatného opatření.
Část II.
Závěrečné ustanovení
Tímto opatřením se ruší opatření děkana č. 15/2010 – Termíny pro předkládání dokladů a zúčtování záloh v závěru roku 2010.
V Praze dne 25. července 2011
doc. PhDr. Michal Stehlík, Ph.D.
děkan