Inventarizace je zjišťování skutečného stavu veškerého majetku a závazků a ověřování, zda skutečný stav odpovídá stavu majetku a závazků vedených v účetnictví.
Skutečné stavy majetku a závazků se při inventarizaci zjišťují
-
fyzickou inventurou u hmotného majetku
-
dokladovou inventurou u závazků a pohledávek, popřípadě u ostatních složek majetku, u nichž nelze provést fyzickou inventuru
Ukládám provedení inventarizací v těchto termínech:
Termín |
Zajišťuje |
|
1. peněžní prostředky v hotovosti (pokladna) a ceniny |
31.03. 30.06. 2.10. 29.12. |
ÚIK s pověřenou pracovnicí ekonomického odd. |
2. operativní evidence majetku – odsouhlasení s účetním stavem |
průběžně |
finanční účetní a referentka správy majetku |
– zápis o stavu majetku v účetnictví a OTE k 30.9. |
do 16. 10. |
|
3. proškolení inventarizačních komisí a předání inventurních soupisů |
do 25.10 |
předseda ÚIK a referentka SM |
4. fyzické inventury na všech pracovištích – dílčí inventarizační komise předají Inventarizační zápis o provedení inventury včetně všech podpisů referentce správy majetku |
.do 24.11. |
ÚIK a DIK |
5. zpracování závěrů z ukončených fyzických inventur |
do 31.12 |
ÚIK a referentka SM |
6. dokladové inventury (aktiva a pasiva) |
.podle pokynů k roční závěrce |
pracovníci, kteří se v rámci pracovního zařazení touto agendou zabývají. |
7. Zásoby – publikace (edice), medaile (osobní odd.), event. další |
10.1.07 |
odpovědní pracovníci a ÚIK |
PhDr. Michal Stehlík, Ph.D.
Praha dne 14. 2. 2006