Část I. Základní ustanovení
Čl. 1
Organizační řád děkanátu Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (dále jen „děkanát“) upravuje v souladu s čl. 20 odst. 3 Statutu Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (dále jen „fakulta“) podrobnosti o organizaci a činnosti děkanátu.
Čl. 2
-
Děkanát je výkonným aparátem fakulty.
-
Sídlem děkanátu je Praha.
-
Kromě činností daných statutem fakulty zabezpečuje děkanát plnění dalších úkolů, stanoví-li tak děkan nebo v rámci své působnosti tajemník.
-
Pro zaměstnance fakulty, kteří jsou zařazeni v rámci děkanátu, je děkanát místem výkonu práce.
Část II. Organizační útvary děkanátu
Čl. 3
-
Na děkanátu jsou zřízeny tyto organizační útvary:
-
sekretariát děkana,
-
kancelář tajemníka,
-
oddělení děkanátu.
-
Čl. 4 Sekretariát děkana
-
Sekretariát děkana zajišťuje zejména:
-
podmínky pro činnost děkana a v nezbytných případech též pro činnost akademického senátu fakulty, vědecké rady fakulty, proděkanů a tajemníka;
-
činnost kolegia děkana a porady vedoucích základních součástí, včetně pořízení a archivace zápisů z jednání kolegia děkana a porady vedoucích základních součástí;
-
agendu public relations fakulty;
-
vedení úplné evidence vnitrofakultních předpisů včetně opatření děkana.
-
řízení a kontrolu provozu fakultního vozidla.
-
-
Sekretariát děkana je podřízen děkanovi.
Čl. 5 Kancelář tajemníka
-
Kancelář tajemníka zabezpečuje podmínky pro činnost tajemníka fakulty.
-
Kancelář tajemníka dále zajišťuje zejména:
-
provoz podatelny,
-
evidenci úředních razítek fakulty a jejich výrobu,
-
právní služby,
-
vedení evidence fakultních smluv.
-
-
Kancelář tajemníka je podřízena tajemníkovi.
Čl. 6 Oddělení děkanátu
-
Oddělení děkanátu jsou základními pracovišti děkanátu zabezpečujícími jeho činnosti.
-
V rámci děkanátu jsou zřízena tato oddělení:
-
studijní oddělení,
-
referát přijímacího řízení,
-
oddělení vědy,
-
vydavatelství Filozofické fakulty UK,
-
zahraniční oddělení,
-
ekonomické oddělení,
-
osobní oddělení,
-
oddělení reprodukce majetku a provozu budov,
-
grantový referát,
-
laboratoř výpočetní techniky,
-
centrum dalšího vzdělávání,
-
akreditační referát.
-
-
V oblasti své působnosti oddělení děkanátu zabezpečují koordinační, konzultační, informační, evidenční, koncepční činnost a metodickou pomoc.
Čl. 7 Vedoucí oddělení děkanátu
-
Vedoucího oddělení jmenuje a odvolává na návrh tajemníka děkan.
-
Vedoucí oddělení řídí činnost oddělení.
-
Vedoucí oddělení je za činnost oddělení odpovědný děkanovi nebo příslušnému proděkanovi dle příslušného opatření děkana.
-
V pracovněprávních a ekonomických otázkách a z hlediska vnitřní správy děkanátu jsou vedoucí oddělení podřízeni tajemníkovi.
-
Neurčí-li tajemník jinak, zastupuje jej po dobu jeho nepřítomnosti vedoucí ekonomického oddělení.
Čl. 8 Studijní oddělení
-
Studijní oddělení zabezpečuje plnění úkolů fakulty zejména v oblastech:
-
prezenčního bakalářského a magisterského studia,
-
kombinovaného bakalářského a magisterského studia, uznávání zahraničního vysokoškolského studia a kvalifikace,
-
-
V rámci uvedených oblastí oddělení zajišťuje zejména:
-
zápisy studentů a uchazečů, imatrikulace, státní zkoušky, promoce,
-
evidenci studentů, vydávání dokladů o studiu, rozhodování ve věcech studia, evidenci a správu dat pro matriku studentů a Informační systém Univerzity Karlovy v Praze,
-
agendu modifikací studijních povinností studentů se speciálními potřebami,
-
kontrolu plnění studijních povinností,
-
agendu poplatků spojených se studiem,
-
agendu stipendií a cen pro studenty,
-
agendu zdravotního pojištění studentů,
-
praxe a exkurze,
-
studentské pedagogické síly na základě požadavků jednotlivých základních součástí,
-
studium v rámci akreditovaných studijních programů v cizích jazycích,
-
rozvrhy a obsazování učeben,
-
správu Studijního informačního systému (SIS),
-
výkaznictví a statistiku ve věcech studijních.
-
Čl. 9 Referát přijímacího řízení
-
Referát přijímacího řízení zabezpečuje plnění úkolů fakulty zejména v oblastech:
-
přijímacího řízení do bakalářského, magisterského a doktorského studia,
-
komunikace s uchazečí FF UK,
-
rigorózního řízení.
-
-
V rámci uvedených oblastí oddělení z ajišťuje zejména:
-
organizaci přijímacího řízení a komnikace s uchazeči o studium,
-
agendu poplatků spojených s přijímacím řízením a rigorózním řízením,
-
výkaznictví a statistiku ve věcech přijímacího řízení a rigorózního řízení.
-
Čl. 10 Oddělení vědy
-
Referát vědy zajišťuje zejména:
-
organizaci habilitačního a profesorského řízení, včetně zajištění činnosti vědecké rady fakulty,
-
agendu studentů přijatých do doktorského studia,
-
agendu vědeckých a vědeckopedagogických titulů,
-
agendu ocenění pro pracovníky ve vědě a výzkumu,
-
agendu oborových rad.
-
Čl. 11 Vydavatelství Filozofické fakulty UK v Praze
-
Vydavatelství Filozofické fakulty UK v Praze zajišťuje zejména:
-
-
shromažďuje návrhy vědeckých a výzkumných publikací a učebních textů do edičního plánu fakulty, ve spolupráci s redakčními radami sestavuje jeho koncept a předkládá ho ke schválení ediční komisi a děkanovi fakulty;
-
formálně dohlíží na schvalovací řízení;
-
rediguje rukopisy fakultních publikací, provádí jazykové a technické korektury včetně udělování imprimatur;
-
předává a rozesílá povinné výtisky institucím s právem povinného výtisku a plní nabídkovou povinnost, na požádání rozesílá do zahraničí recenzní výtisky;
-
zajišťuje distribuci publikací vydávaných fakultou a dle dohody i publikací vydaných jejími jednotlivými součástmi;
-
zajišťuje tisk fakultních publikací, ročenek a monografií v souladu s edičním plánem fakulty;
-
zajišťuje vydávání fakultních časopisů;
-
zajišťuje fakultní agendu ISBN, případně ISSN, a dbá na dodržování grafického manuálu fakulty.
-
Čl. 12 Zahraniční oddělení
-
Zahraniční oddělení zabezpečuje plnění úkolů fakulty zejména v těchto oblastech:
-
vede agendu spolupráce se zahraničními univerzitami, případně institucemi z oblasti vzdělávání;
-
vede agendu spojenou s krátkodobými pobyty zahraničních studentů na fakultě v rámci mezifakultních, případně meziuniverzitních smluvních vztahů;
-
vede agendu spojenou s krátkodobými, případně dlouhodobými pobyty akademických pracovníků na fakultě vyplývajícími z mezifakultních, meziuniverzitních, případně dalších zvlášních smluvních vztahů;
-
vede agendu a pomáhá při zajištění krátkodobých pobytů studentů fakulty na univerzitách v zahraničí v rámci mezifakultních či meziuniverzitních smluvních vztahů, včetně komunikace s Oddělením zahraniční spolupráce rektorátu Univerzity Karlovy v Praze;
-
zajišťuje letenky, jízdenky a ubytování pro akademické pracovníky fakulty a akademické pracovníky z partnerských univerzit v rámci mezifakultních či meziuniverzitních smluvních vztahů;
-
organizuje výukové programy pro studenty zahraničních univerzit, případně institucí;
-
vede agendu projektů mezinárodní spolupráce a studentské výměny (Erasmus, ECES atd.).
-
Čl. 13 Laboratoř výpočetní techniky
-
Laboratoř výpočetní techniky zabezpečuje plnění úkolů fakulty zejména v těchto oblastech:
-
buduje a udržuje síťovou infrastrukturu (aktivní prvky, kabeláž),
-
zajišťuje provoz a správu informačních serverů,
-
zakládá, administruje a ruší uživatelské účty,
-
testuje a nasazuje nové aplikace,
-
udržuje softwarové prostředí (aktualizace aplikací, jejich průběžná správa a odstraňování problémů),
-
instaluje pracovní stanice, zajišťuje nákup softwarových licencí,
-
zajišťuje běžný provoz výpočetní, AV techniky a kopírovací techniky,
-
provádí drobné opravy a zajišťuje servis výpočetní, kopírovací a AV techniky,
-
vyřizuje objednávky v oblasti IT, komunikuje s dodavateli HW a SW a zajišťuje vyřizování reklamací,
-
provádí přímou podporu koncových uživatelů výpočetní, kopírovací a AV techniky,
-
zajišťuje tiskové služby pro studenty,
-
zajišťuje služby a počítačový provoz ve studentských učebnách,
-
předkládá návrhy na rozvoj IT v návaznosti na znalost procesů uvnitř fakulty,
-
zajišťuje ekologickou likvidaci vyřazené techniky,
-
písemně zpracovává dokumentaci počítačové sítě,
-
zajišťuje a průběžně kontroluje informační bezpečnost a zabezpečuje zálohy dat.
-
Čl. 14 Centrum dalšího vzdělávání
-
Centrum dalšího vzdělávání zabezpečuje plnění úkolů fakulty zejména v oblastech:
-
vytváří vzdělávací, komunikační, informační a koordinační zázemí pro systematický rozvoj celoživotního vzdělávání,
-
poskytuje související organizační, poradenské a informační služby,
-
zabezpečuje program vzdělávání pro seniory v rámci tzv. Univerzity třetího věku,
-
vytváří projekty nebo se podílí na tvorbě projektů celoživotního vzdělávání,
-
organizuje a personálně zabezpečuje programy celoživotního vzdělávání,
-
vede administrativní agendu programů celoživotního vzdělávání.
-
Čl. 15 Grantový referát
-
Grantový referát zabezpečuje plnění úkolů fakulty zejména v oblastech:
-
vyhledává účelové zdroje vhodné pro financování vědeckých, rozvojových a dalších záměrů fakulty, základních součástí, zaměstnanců a studentů a informuje tyto cílové skupiny o takových možnostech,
-
asistuje uvedeným cílovým skupinám při přípravě a podávání projektových žádostí,
-
zajišťuje uzavírání smluv a obdobných vztahů s poskytovateli účelové podpory,
-
asistuje uvedeným cílovým skupinám během realizace projektu,
-
koordinuje plnění závazků vyplývajících ze smluv a obdobných vztahů vážících se k účelovému financování – zejména zajišťuje včasné a bezvadné podání průběžných a závěrečných zpráv, koordinuje jejich přípravu, kontrolu atd.,
-
koordinuje přípravu na kontroly grantových projektů a závěrečného oponentního řízení projektů financovaných Fondem rozvoje vysokých škol,
-
spravuje licence k zaměstnaneckým a školním dílům vzniklým v rámci účelového financování,
-
zajišťuje administraci interní grantové soutěže,
-
připravuje a realizuje školení pro výše uvedené cílové skupiny v oblasti přípravy a realizace projektů,
-
zabezpečuje přímou realizaci projektů, které jsou referátu přiděleny,
-
zabezpečuje další činnosti související s realizací projektů podpořených v rámci účelového financování.
-
Čl. 16 Akreditační referát
-
Akreditační referát zabezpečuje činnost děkana a proděkanů s gescí studijní v oblasti akreditační agendy, zejména:
-
koordinuje přípravu akreditačních materiálů studijních programů a studijních oborů v pregraduálním a postgraduálním studiu a akreditačních žádostí oborů habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem,
-
provádí kontrolu akreditovaných studijních plánů studijních oborů,
-
provádí kontrolu realizace výuky ve studijních oborech dle platných akreditací.
-
Čl. 17 Ekonomické oddělení
-
Ekonomické oddělení zabezpečuje plnění úkolů fakulty tím, že zejména:
-
zpracovává návrh provozního rozpočtu fakulty a rozpisu neinvestiční dotace státního rozpočtu na provoz,
-
zajišťuje zúčtování se státním rozpočtem, daňové povinnosti a administrativněsprávní agendu bankovního styku,
-
zajišťuje plnění funkce účetní jednotky za fakultu (vedení účetnictví), zpracování vybraných výkazů a dalších ekonomických materiálů,
-
zpracovává návrhy a aktualizace fakultních předpisů upravujících oblast hospodaření s rozpočtovými prostředky,
-
vede agendu hmotného a nehmotného majetku,
-
zajišťuje pokladní službu,
-
zajišťuje soulad čerpání projektových prostředků s pravidly poskytovatelů, včetně náležitostí dokladů.
-
Čl. 18 Osobní oddělení
-
Osobní oddělení zabezpečuje plnění úkolů fakulty v oblasti personální a mzdové agendy, zajišťuje zejména:
-
personální a sociální agendu fakulty,
-
rozpis mzdových prostředků a hospodaření s těmito prostředky,
-
mzdovou agendu pracovníků fakulty a dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr,
-
zpracování výkazů a příslušných materiálů v oblasti personální a mzdové,
-
soulad pracovněprávních vztahů a čerpání mzdových prostředků z projektů s pravidly poskytovatelů prostředků.
-
Čl. 19 Oddělení reprodukce majetku a provozu budov
-
Oddělení reprodukce majetku a provozu budov se dělí na provozní referát a referát reprodukce majetku.
-
Provozní referát zajišťuje provoz fakultních objektů, zejména:
-
vytápění v prostorách fakulty,
-
dodávky vody a dalších médií,
-
provádění oprav vlastní činností nebo dodavatelsky,
-
ostrahu prostor fakulty, otevírání a uzavírání objektů fakulty, systém klíčů a kontrolu dodržování jeho režimu, obsluhu vjezdu do dvora objektu hl. budovy fakulty a evidenci a kontrolu přijíždějících a odjíždějících vozidel,
-
provádění úklidu objektů fakulty, chodníků, dvorů a přilehlých prostor vlastní činností nebo dodavatelsky a zajišťování odvozu odpadu,
-
provoz šatny,
-
výkon funkce energetika fakulty,
-
požární kontrolu v souladu s platnými požárními předpisy a předepsané revize požárních zařízení (hasicí přístroje, hydranty),
-
provoz výtahů a revizi bezpečnosti jejich provozu,
-
revize elektrických rozvodů, zařízení a hromosvodů,
-
zajišťování hlasových služeb – pevné linky a mobilní zařízení.
-
-
Dále zajišťuje činnosti děkana a tajemníka související s krizovým řízením a dalšími mimořádnými situacemi. V oblasti krizového managementu, branné pohotovosti státu a jiných mimořádných situací je činnost oddělení určována i příslušnými orgány státní správy a územní samosprávy.
-
Referát reprodukce majetku zajišťuje:
-
agendu reprodukce majetku,
-
agendu programového financování.
-
Část III.
Čl. 20 Závěrečná ustanovení
-
Tento organizační řád nabývá účinnosti dnem 1.4. 2011.