Obsah opatření:
-
Harmonogram přijímacího řízení 2010/11 – základní termíny
-
Organizace přijímacího řízení
-
Obsahová příprava písemného kola přijímací zkoušky
-
Pravidla pro vykonání písemné části přijímací zkoušky
-
Harmonogram přijímacího řízení 2010/11 – základní termíny
-
Do 2. 5. – Referát přijímacího řízení (dále RPŘ) zajistí odeslání pozvánek k přijímacím zkouškám.
-
Do 7. 5. – vedoucí základních součástí sdělí RPŘ seznam členů pedagogického dozoru pro prezenci a realizaci písemných zkoušek e-mailem na adresu:prijimacky@ff.cuni.cz.
-
Do 15. 5. – garanti přijímacích zkoušek pro jednotlivé obory odevzdají na RPŘ zadání testů k namnožení.
-
24. 5. – garanti přijímacích zkoušek, kteří zajišťují samostatnou kompletaci materiálů k písemné zkoušce, vyzvednou na RPŘ požadované množství testů, obálek, barevných papírů.
-
Pokud je kompletace materiálů k písemné části přijímací zkoušky zajišťována RPŘ, materiály budou vyzvednuty jeden pracovní den před konáním této zkoušky nebo v den konání zkoušky (vždy po dohodě s RPŘ).
-
Do 30. 5. – proběhne na RPŘ příprava prezenčních listin, flashdisků pro zápis výsledků, rozpisu zkoušek a dalších náležitostí dle aktuální potřeby jednotlivých oborů.
-
31. 5. – 4. 6. – uskuteční se první týden přijímacích zkoušek na FF UK.
-
8. 6. – budou zveřejněny výsledky 1. kola přijímacích zkoušek na webové stránce FF UK a úřední desce RPŘ.
-
9. 6. – proběhne výdej protokolů; seznamů uchazečů postupujících do 2. kola a těch, kteří budou vykonávat ústní jednokolovou přijímací zkoušku; zároveň také flashdisků pro zápis výsledků.
-
7. 6. – 11. 6. – bude realizován druhý týden přijímacích zkoušek na FF UK.
-
14. 6. – 18. 6. – uskuteční se třetí týden přijímacích zkoušek na FF UK.
-
21. 6. – RPŘ sdělí vedoucím základních součástí harmonogram náhradního termínu přijímacích zkoušek.
-
28. 6. – 30. 6. – proběhne náhradní termín přijímacího řízení; výsledky zkoušek musí být odevzdány nejpozději ve středu 5. 7. do 15.00 hod. na RPŘ.
-
Do 30. 6. – vedoucí základních součástí písemně sdělí RPŘ místnost a jména pracovníků zajišťujících nahlížení uchazečů v obou stanovených termínech v souladu s Opatřením děkana č.11/2010.
-
Do 5. 7. – vedoucí základních součástí předloží na RPŘ stručné sdělení o průběhu přijímacích zkoušek a návrh bodového zisku k přijetí (v souladu s Podmínkami přijímacího řízení 2010/11).
-
12. 7. – proběhne hlavní přijímací komise (za účasti děkana, proděkanky pro přijímací řízení, vedoucí studijního oddělení a referentek z RPŘ).
-
15. 7. – budou zveřejněny celkové výsledky přijímacího řízení na webové stránce FF UK a na úřední desce RPŘ.
-
23. 8. a 20. 9. proběhne nahlížení uchazečů do materiálů podle Opatření děkana č. 11/2010.
-
16. 8. – 27. 8. – průběžná příprava materiálů pro přezkumné řízení ve spolupráci RPŘ, proděkanky pro přijímací řízení a zástupců jednotlivých oborů.
-
-
Organizace přijímacího řízení
-
Za provedení přijímacího řízení jsou odpovědni:
-
v rámci koncepce přijímacího řízení proděkanka pro přijímací řízení doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
-
v rámci organizační a administrativní činnosti – RPŘ: Bc. Kateřina Hoření a Simona Zvelebilová; Referát informačního systému – Mgr. Barbora Černá
-
v rámci technické podpory – LVT – vedoucí nebo jím pověřený pracovník
-
v rámci základních součástí jejich vedoucí a jimi stanovení garanti přijímacího řízení (obsahová příprava přijímacích zkoušek a jejich realizace)
-
-
Pro zdárný průběh přijímacího řízení budou v době konání talentových zkoušek ve dnech 15. 5., 29. 5. a 31. 5. 2010 (vždy od 7,00 do 18,00 hod.); dále od 1.6. do 18.6. a od 28. 6. do 30. 6. (vždy od 8,00 do 19,00 hod. přítomni správce sítě a vedoucí správy budov nebo jimi pověření zástupci.
-
Všichni členové zkušebních komisí a pedagogického dozoru (včetně pracovníků provádějících prezenci) jsou odpovědni za korektní jednání s uchazeči. Nejsou oprávněni podávat informace o výsledcích zkoušek ani zaujímat stanoviska k průběhu zkoušky a úrovni zkoušeného nad rámec vymezený protokolem o přijímací zkoušce.
-
Autorizované informace o průběhu a obecných pravidlech přijímacího řízení mohou uchazečům podávat pouze proděkanka pro studijní záležitosti a referentky pro přijímací řízení. Podávat informace o průběhu zkoušky na daném studijním oboru (oborech) mohou pouze vedoucí základních pracovišť.
-
Vedoucí základních součástí nebo jejich zástupci budou přítomni na svých pracovištích po celou dobu konání písemných i ústních přijímacích zkoušek v řádném i náhradním termínu na svém oboru, do 5.7. 2010 předloží kompletní materiály pro jednání hlavní přijímací komise, která bude zasedat 12.7. 2010, v termínech nahlížení do materiálů uchazečů (23. 8. a 20. 9. 2010) a v době přezkumného řízení (od 16. do 27. 8. 2010). Po celou dobu konání písemných i ústních zkoušek a v době přezkumného řízení bude na fakultě přítomna proděkanka pro přijímací řízení nebo její zástupce a referentka RPŘ.
-
Dovolená nebo pracovní nepřítomnost zainteresovaných pedagogických, vědeckých, administrativních a odborně technických pracovníků se v době konání přijímacího řízení (včetně náhradního termínu) a přezkumného řízení nepřipouští; případné výjimky z vážných doložených důvodů uděluje děkan.
-
-
Obsahová příprava písemného kola přijímací zkoušky
-
Za obsahovou a organizační přípravu jednokolové oborové písemné zkoušky a prvního kola oborové dvoukolové zkoušky přijímacího řízení (dále jen „testů“) jsou odpovědni garanti a vedoucí základních součástí. Organizují nezbytnou činnost autorů testů pro studijní obor nebo obory při přípravě a distribuci testů v dále stanoveném rozsahu. Schvalují definitivní podobu testů, která musí odpovídat strukturou a typem otázek zveřejněným modelovým testům. Za obsahovou a organizační přípravu Testů obecných studijních předpokladů (dále TOSP) jsou odpovědni děkanem jmenovaní pracovníci katedry psychologie FF UK. Množení testů zajistí referát přijímacího řízení na základě předchozí domluvy s garanty přijímacích zkoušek jednotlivých kateder a ústavů.
-
Garanti jsou odpovědni za včasné a obsahově i formálně správné vyhotovení testů (pro řádný termín ve variantách A – B, které lze vytvořit i jiným pořadí jedné sady otázek, pro náhradní termín v jedné variantě). Součástí těchto testů musí být též určení způsobu hodnocení (bodové hodnocení) a vypracování vzorového správně vyplněného skórovacího listu nebo šablony. Výsledkem hodnocení testu musí být bodová hodnota v celých číslech (desetinná čísla se zaokrouhlují zásadně směrem nahoru, ve prospěch uchazeče). V testech je zejména nutné zamezit uvedení takových otázek, které nejednoznačností zadání připouštějí více správných odpovědí.
-
Uchazeči budou řešit zadané otázky a úkoly do vlastního zadání testu (testovacího sešitu) nebo na zvláštní skórovací list, který se vyhodnotí buď pomocí šablony, nebo strojově. Pokud garant nepřipraví testy v podobě umožňující strojové vyhodnocení, přebírá též odpovědnost za včasné a správné vyhodnocení testů v souladu s harmonogramem přijímacího řízení.
-
Pokud je test vyhodnocován strojově, musí být otázky číslovány od „1“ do maximálně „80“ tak, aby bylo možné odpovědi zaznamenat do jednoho skórovacího listu. Otázky musí mít podobu výběru z maximálně čtyř možných odpovědí.
-
Garanti jsou též odpovědni za dodání znění testů v tištěné podobě (varianty A, B pro řádný termín přijímacího řízení) na referát přijímacího řízení do 14. 5. 2010 v zapečetěné obálce. Vyhotovené a zkompletované testy si garanti vyzvednou na referátu přijímacího řízení jeden pracovní den před přijímací zkouškou nebo v den přijímací zkoušky (po dohodě s RPŘ).
-
Další technické podrobnosti týkající se průběhu 1. kola přijímací zkoušky, případně 1. a 2. kola přijímací zkoušky stanoví „Pokyny k přijímacímu řízení“, které vyhotoví RPŘ a rozešle základním součástem nejpozději 11. května 2010.
-
Garanti, autoři testů a další pověření pracovníci jsou odpovědni za utajení testů (při přípravě a distribuci testů i při uložení hotových sad testů). Veškerá data související s přípravou testů je možné předávat pouze osobně; zejména je nepřípustné předávat je prostřednictvím elektronické sítě (e-mail apod.).
-
-
Pravidla pro vykonání písemné části přijímací zkoušky
-
Uchazeč smí otevřít obálku s materiály a zahájit práci až po výslovném pokynu dozoru.
-
V průběhu vypracovávání písemné práce se nepřipouštějí dotazy, uchazeč smí opustit místnost pouze ve výjimečných případech a se souhlasem pedagogického dozoru; v tomto případě pedagogický dozor vyhotoví protokol, který odevzdá spolu s ostatními materiály na referát přijímacího řízení (protokol bude zařazen do osobního spisu uchazeče), po dobu nepřítomnosti uchazeče je rozpracovaná písemná práce uložena u pedagogického dozoru.
-
Uchazeč je povinen odevzdat práci v termínu, který sdělí v úvodu zkoušky pedagogický dozor.
-
V průběhu přijímací zkoušky je nepřípustné:
-
používat jakékoli psané poznámky a tištěné materiály včetně slovníků a příruček; pouze uchazeči o studium oborů estetika, filozofie a religionistika mohou při překladu používat standardní překladové slovníky, nikoli však slovníky encyklopedického charakteru a další literaturu;
-
používat jakékoli elektronické přístroje včetně mobilních telefonů (musí být v průběhu zkoušky vypnuty) a jiných komunikačních přístrojů a přenosných počítačů všech typů; výjimkou je použití počítačů uchazečům, kteří mají modifikovanou přijímací zkoušku vzhledem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
-
-
Pokud dozor přistihne uchazeče při opisování nebo jiném pokusu o nepřípustné či podvodné jednání, napomene ho a napomenutí vyznačí do písemné práce (skórovacího listu mimo čtecí zónu). Při druhém přistižení uchazeči ukončí písemnou zkoušku, odebere mu materiály a událost zaznamená do předepsaného formuláře (ten bude zařazen do osobního spisu uchazeče).
-
Za provádění tohoto opatření jsou odpovědni pracovníci, které vedoucí základních součástí pověřili funkcí pedagogických dozorů a vedoucích místností. Vedoucí základních součástí fakulty písemně sdělí proděkance pro studijní záležitosti jména těchto pracovníků nejpozději do 7. 5. 2010 na základě požadavků referátu přijímacího řízení.
-
V Praze dne 22. dubna 2010
PhDr. Michal Stehlík, Ph.D.
děkan